10. září 2019

Pardubický florbalový klub mění tvář

Pardubický florbalový klub mění tvář

Pardubický florbalový klub mění tvář a do nové sezóny vstoupí s novým logem, grafikou a pod názvem SOKOLI PARDUBICE. „Změna je to skutečně zásadní, a kromě loga měníme drobně i název klubu. S celým výstupem jsme nadmíru spokojeni a jsme přesvědčení, že nyní je naše identita opravdu profesionálně definována a budeme jako sportovní klub nezaměnitelní a velmi dobře identifikovatelní,“ říká generální manažer klubu Martin Zozulák.

Cílem změny bylo vytvoření ucelené značky, která bude respektovat historii klubu. Vzhledem k tomu, že se chceme profilovat jako profesionální sportovní klub, tak se snažíme podnikat kroky, které nás k tomu směřují. Tyto kroky se samozřejmě netýkají jen sportovních výkonů, ale jednou ze zásadních oblastí je právě vizuální vzhled klubu. Ten současný bohužel tyto požadavky nesplňoval a dlouhodobě jsme naráželi na některé jeho limity. Chyběla nám skutečně profesionálně zpracovaná klubová identita, která nás jasně odliší od jiných klubů nebo organizací,“ objasňuje důvody ke změně grafiky generální manažer klubu Martin Zozulák.

K pardubickému týmu neodmyslitelně patří červená a bílá barva, jako doplňková přichází nově šedá a stříbrná, což společně tvoří moderní, výraznou a velmi energickou kombinaci. „Upustili jsme od obecného názvu Sokol ve prospěch konkrétního pojmenování SOKOLI Pardubice. Jasně tak definujeme tým a klub jako celek. Hlavní inspirací byl samozřejmě sokol, což je nejrychlejší a nejobratnější dravec na světě, a to jsou atributy, kterých si snadno všimnete i na florbalu,“ vysvětluje Martin Zozulák.

Za novou komunikační strategií a vizuálním ztvárněním stojí pardubické studio IDENTITY, které s klubem spolupracuje od loňského roku a které se podílelo i na filozofii a grafické podobě Florbal Festivalu Pardubice. Mezi další práce tohoto studia patří například logo a kampaně HC Dynamo Pardubice, Univerzitní liga ledního hokeje (ULLH), České sportovní lezení (ČSL), identita pro lezce Adama Ondru, komerční kampaně pro síť multikin Cinestar a mnoho dalších. Více informací najdete na webu identity.cz.

„Martina jsme znali jako ʹkluka z plakátuʹ, který byl a stále je ikonou pardubického florbalu. Jeho přístup, odhodlání a tah na branku nás přesvědčil o tom, že chceme být u toho a podílet se na nové podobě klubu. Identita vyjadřuje to, kdo jsme, čemu věříme a kam chceme jít. Platí to i v případě sportovního klubu, kdy přesně tyto hodnoty jsou nezbytné k fungování týmu a je potřeba je vystihnout jak v propagaci, tak v grafickém pojetí. Aby značka fungovala, musí mít duši /obsah. Tu jí může dát jenom autor příběhu, tedy klient. Proto jsme si pozvali k nám do studia Martina a ʹtrochuʹ ho vyzpovídali. Absolvovali jsme během posledních několika měsíců pár společných workshopů. Chtěli jsme lépe poznat prostředí florbalu, emoce a hodnoty hráčů, aby identita, kterou jsme měli vytvořit, přesně odrážela to, co pro hráče florbal znamená. Nakoukli jsme tak pod pokličku klubu a zároveň detailněji nastudovali vlastnosti sokola. V návaznosti na historii jsme zachovali klubové barvy a symbol sokola, i když v jiném výtvarném pojetí. Součástí nové korporátní identity je tedy název SOKOLI Pardubice, nové logo s geometricky ztvárněnou podobou sokola, sportovnější charakter písma a vytvoření nové komunikační strategie. Děkujeme za příležitost podílet se na nové podobě klubu a přejeme hodně úspěchů do dalších let“, objasňuje Aleš Krajíček, principál studia Identity.

Se změnou loga a grafiky přichází jeden velký úkol, a to obléknout do nového všechny členy klubu. Už nyní se naskladňují fanouškovské předměty a plní se i webové stránky našeho e-shopu, aby mohli fanoušci a hráči již objednávat věci a vybavení s novým logem. „Rebranding celého klubu bude samozřejmě postupný a nejsme schopni vše najednou změnit a převléct všechny členy klubu. Nejdelší dobu nám bude zřejmě trvat výměna dresů našich družstev, která bude postupná a dobrovolná. Během sezony budou naše týmy smět nastupovat v obou variantách dresu a necháváme na zvážení všech členů a rodičů, zda budou chtít nový dres pořídit již nyní,“ uzavírá Martin Zozulák