Pardubický florbal oslavil v minulém ročníku dvacet let od svého založení, letos tudíž vstupuje do třetí dekády existence. Kampaň v retro stylu, během níž odehrál A tým superligové utkání v tradičních sokolských úborech, je minulostí. Letos Sokol vsází na výchovu vlastních členů prostřednictvím interního kodexu. „Myšlenka klubového kodexu jde ruku v ruce s filozofií klubu a jeho cíli. V tuhle chvíli jsme jedním z největších sportovních klubů ve městě a jedním z největších florbalových klubů v České republice. Cítíme tedy odpovědnost za to, jak budeme vychovávat lidi, kteří se kolem našeho klubů pohybují a mají s ním cokoliv společného,“ říká sportovní ředitel Martin Zozulák.
Pardubický florbalový klub disponuje výtečným sportovním zázemím, v létě navíc prodělal řadu změn i v samotné organizační struktuře. Sokolský kodex je jakýmsi pokračováním trendu, který by měl z našeho oddílu vytvořit moderní a úspěšný celek. „Naším cílem je neustále se zlepšovat a zařadit se mezi nejlepší kluby v Česku. Rádi bychom vychovávali výborné sportovce, ale především chceme vychovávat slušné lidi. Zkrátka chceme být vzorem pro ostatní, což je pro nás v tuto chvíli jeden z nejdůležitějších a nejtěžších úkolů, který se snažíme realizovat. A právě proto jsme přišli s myšlenkou klubového kodexu, který jasně definuje, jak se mají naši členové, tedy nejen hráči, ale i rodiče, trenéři a další představitelé klubu, chovat,“ vysvětluje Zozulák.
Samotná realizace obsahové části kodexu probíhala v rámci klubové trenérské rady. Ta se zaměřila na základní body, o kterých je přesvědčena, že by každý člen klubu měl plnit. Nakonec vzniklo osm bodů, které představují různé aspekty týkající se členství v našem klubu. Těmito body jsou pokora, fair play, odhodlání, zábava, týmovost, zdraví, vzdělání a zaštiťujícím bodem je hned ten úvodní – jsem Sokol. „S každým bodem kodexu je spojený jeden hráč našeho A týmu, který bude jakýmsi patronem daného bodu. Těchto osm hráčů bylo vybráno průnikem názorů trenérské rady a marketingového týmu,“ doplňuje Martin Zozulák. Vybraná osmička superligových hráčů se zúčastnila v průběhu srpna ateliérového focení, ze kterého vznikla řada unikátních fotografií. Tyto snímky budeme odkrývat v průběhu celé sezóny na různých propagačních a klubových materiálech.
Celá kampaň bude probíhat od října do května, jednotlivé měsíce se vždy ponesou ve znamení jednoho z osmi bodů klubového kodexu. „Intenzivní propagace kodexu bude probíhat během celé letošní sezóny, kdy chceme tento projekt nastartovat a pokračovat v něm i v dalších letech tak, abychom ho zabudovali jako pevnou součást našeho klubu,“ říká pardubický sportovní ředitel.
Každý člen klubu navíc obdrží klubový kodex v podobě jakési miniknížky. „Od října bude každý měsíc věnován jednomu bodu z kodexu, ponese se v jeho znamení a propagace bude spojená s vybraným patronem daného bodu z řad našeho A týmu. Pro děti bude každý měsíc připravená unikátní soutěž, ve které budou plnit úkoly spojené s příslušným bodem kodexu. Na speciální kartičky, které jim rozdá přímo patron, pak budou zaznamenávat, jak se jim podařilo tento bod splnit. Na konci každého měsíce vyhodnotíme v každé kategorii hráče, kterému se daný bod povedlo splnit nejlépe. Vítězové dostanou hodnotné ceny, které jim předáme přímo na superligovém zápase,“ vysvětluje akci zaměřenou pro pardubické mládežníky manažer klubu Petr Musil.
V průběhu sezóny se mohou fanoušci pardubického florbalu těšit na speciální obsah, který budeme prezentovat především na našich sociálních sítích. S každým hráčem, který zaštiťuje bod v Sokolském kodexu, navíc přineseme rozhovor na našem webu. Máte se na co těšit!
Sokolský kodex v plném znění: http://www.florbalpardubice.eu/zobraz.asp?t=sokolsky-kodex